piątek, 18 listopada 2016

Tak daleko, a tak blisko

Hej hej!
Post będzie prosty, durny i łatwy. Chociaż postaram się napisać go jak najmądrzej i żeby miał głębsze dno. Hah... 
Znalezione obrazy dla zapytania mapa polski i dróg 
Ile razy słyszeliście od rodziców, że nigdzie nie pojedziecie, bo to za daleko i musielibyście poświęcić na wycieczkę dzień lub więcej. Istnieją autostrady, linie kolejowe, gdzie pociągiem nad morze zajedziecie szybciej niż autem. Ale dam Wam prostszy przykład, z mojego doświadczenia. W te wakacje, jak wiecie byłam w Bułgarii. W tamtą stronę mieliśmy kierowców, którzy wyjeżdżając z Polski jechali jakimiś bocznymi drogami i w ogóle w inną stronę. W zeszłym roku byłam w Grecji, do której moim zdaniem można jechać podobną drogą, tylko w pewnym momencie ,,odbić'' w kierunku Grecji. Wtedy w Czechach byliśmy po godzinie, a w tym roku po dwóch, trzech(pomijając fakt, że kierowcy postanowili jechać objazdami, gdzie większą osobówką jest problem przejechać, a co dopiero dwupiętrowym autokarem). Wracając. Do Bułgarii jechaliśmy jakieś 30h, a spowrotem, przez autostrady i środek krajów niecałe 24, łącznie z dwugodzinnym czekaniem na granicy bułgarsko-serbskiej(serbowie są bardzo wyczuleni na kontrolę graniczną) i godzinną kolacją na Słowacji. Jeszcze inny przykład? Do Krakowa mam ponad 100km. Byłam tam dwa razy- raz z rodzicami, raz ze szkoły. Mój dziadek wymagał operacji kolan- tutaj w pobliżu musiał długo czekać(min. pięć lat), dlatego jego kuzyn dał mu namiary na szpital w Krakowie. Niby daleko, ale jak przyszło do jeżdżenia tam, to okazało się, że nie aż tak bardzo. Tak samo z Katowicami, Sosnowcem, gdzie moi rodzice raz na parę miesięcy jeżdżą z moim bratem do lekarza. Też kiedyś takie dalekie, nieosiągalne teraz bliskie. Czasami wydaje się za bliskie. Kiedyś większość osób z mojego regionu szła na studia do Katowic, teraz można powiedzieć, że jest to passe. Wybierają Kraków, Wrocław, Warszawę lub zagranicę. To samo jest właśnie z wyjazdem za granicę. Chociażby do Anglii, gdzie bilety podrożały, ale nadal kosztują mniej niż 100zł(przynajmniej z Katowic). 
Znalezione obrazy dla zapytania mapa świata i drogi 
Gdzie to zauważyłam? Na dworcu, gdzie czekam na busa i gdzie przewijają się busy, autobusy i autokary. Czasami przejedzie jakiś pociąg, ale najczęściej towarowy, bo te osobowe to już bardzo rzadko jeżdżą. Bus, trochę lepszy niż mój jedzie do Katowic(jakieś 72km- patrzyłam na drogowskaz). Lepszy autokar jedzie do Krakowa. Ludzie z dalszych miejscowości dojeżdżają do szkół. Dla mojej cioci nie jest problemem zajechanie do Katowic na zakupy do Ikea czy galerii(przeszkodą są objazdy). 
Można to również odnieść do związku na odległość- nie liczą się kilometry. Akurat w drugiej części zdania powinno być tylko uczucie, jednak ja zamienię to na: są autostrady i drogi ekspresowe, z których nasza trasa składa się w większości. 
--------------------------
Przypominam o pytaniach do Q&A na 50 subskrypcji. 
Snapchat: cathrinebloog


4 komentarze:

  1. Ja mam do krakowa ponad 200 kn ale mysle ze gdy zaczne tam studiowac to stanie sie mi blizszy domu i to chyba wlasnie za sprawa tych czestszych kursow tam i spowrotem

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam chorobę lokomocyjną, więc nie najlepiej znoszę podróże, jednak to nie zmienia faktu, że chcę zobaczyć niektóre odległe zakątki.

    Zapraszam na nowy post
    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam długie podróże. Lubię latać samolotem, ale poza tym uwielbiam długie podróże pociągiem albo autobusem, byle nie samochodem!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podróże są cudowne. :) Najbardziej lubię te samochodowe. Kiedyś usłyszałam, że lot samolotem to nie podróż tylko przemieszczanie z punktu A do punktu B i jest w tym pewna prawda. :)

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs --> trafiasz do spamu