piątek, 28 października 2016

Liceum cz.3 I Mój profil

Hej hej!
Do napisania tego posta, zainspirował mnie jeden komentarz. Pozwolę sobie go przytoczyć: Kochana masz wielkie szczęście, że trafiłaś do szkoły z takim profilem. Dlatego postanowiłam napisać o tym, jak to się stało, że jestem na profilu psychologicznym(polski, historia, biologia). 
Znalezione obrazy dla zapytania psychologia 
Jak wiecie jestem typem humanisty. W liceum, w którym jestem są dwa profile humanistyczne: psychologiczny i społeczno-prawny, który zamiast rozszerzonej biologii, ma wiedzę o społeczeństwie. Może jeszcze Wam powiem taką ciekawostkę: u nas w szkole są również przedmioty uzupełniające, np. ja mam od drugiej klasy elementy psychologii, a społeczno-prawny filozofię i przyrodę. 
Znalezione obrazy dla zapytania psychologia elementy 
Jak już wspominałam wcześniej, jestem typem humanisty.  Oczywiście fizykę też lubię, ale nie mam z niej aż takich ocen, żeby iść na mat-fiz. Po za tym moje zainteresowania są całkiem inne. Zastanawiałam się nad profilem społeczno-prawnym i psychologicznym. Jednak zdecydował przedmiot uzupełniający i moje zainteresowanie biologią. Na ten profil wybierał się również kolega, który szczerze mówiąc nie miał ocen jak na poziom licealny. Miałam około 108pkt na ten profil i 112 na społeczno-prawny(min. było 80pkt, a w technikum...130!). Na profil zostali przyjęci wszyscy chętni(na inne profile była selekcja) i utworzyli dwie klasy po 24 osoby. Są też osoby, które nie dostały się na inne profile. Widać tą różnorodność i to, że nie wszyscy nadają się do liceum( pisałam Wam o tym tutaj).
Znalezione obrazy dla zapytania nauka 
Zacznę może od tego, że Pani z biologii już robi z nami rozszerzenie. Jeśli chcesz się uczyć na sprawdzian czy kartkówkę, to zapomnij o książce, bo praktycznie nie ma w niej nic( Pani podaje nam więcej definicji, o czym się przekonałam ostatnio). Na razie robimy powtórki z gimnazjum, co prawda uzupełnione o dodatkowy materiał(na biol-chemie jest to samo). 
Pan z historii pytania do sprawdzianów bierze z matury, więc ogólna wiedza się przyda, chociaż na poprawach już są zadania opisowe. Złapałam już 2+, ale na konkurs z wiedzy o III RP idę, haha. Ale wiecie, trochę bardziej przyłożę się do nauki i może coś z tego wyjdzie. W gimnazjum też miałam iść, ale Pani zapomniała, że w ogóle coś takiego istnieje. Mam nadzieję, że te słabe oceny są przejściowe, a z kolejnymi sprawdzianami będę lepsze. 
Mam nadzieję, że wszystko przekazałam, to co chciałam. 
Piszcie na jakich profilach jesteście Wy(albo się wybieracie lub skończyliście).
Planuję nagrać Q&A, dlatego pytania zadawajcie tutaj.
Snapchat: cathrinebloog

 
 
 

11 komentarzy:

  1. Jeszcze nie słyszałem o takim profilu, ale na pewno te przedmiotu mają coś ze soba wspólnego, więc nazwa profiu psychologiczny jest dla mnie zrozumiała
    photos-by-mef.blogspot.com zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłam na profilu prawniczym, teraz studiuję grafikę :) U mnie w szkole, też był profil psychologiczny, ale z tego co mi było wiadomo, mało kto był z tego profilu zadowolony. U mnie w szkole, na psychologicznym profilu były rozszerzone przedmioty takie jak: chemia, biologia, polski oraz angielski ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zdecydowanie nie jestem typem humanisty! Wolę matematykę :D Wybrałam technikum i nie żałuję, miałam 130 punktów i spokojnie dostałabym się do liceum, ale jednak będzie ten zawód już :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:
    Nowy post-klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja byłam na profilu biologiczno- chemicznym z promocją zdrowia :)
    Nie zwiazałam z tym przyszłosci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też twierdzę ze technikum jest lepszym wyborem, ale każdy ma prawo własnego zdania i dokonywania wyboru;) Fajny profil jednak wybrałaś;)
    Powodzenia w szkole;)

    Zapraszam do mnie: by Arek

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem w gimnazjum, a moja babka od bioli też w ogóle nie korzyta z podręcznika, na sprawdzianachx jest większośc z tego co powiedziała...
    Eh, nwm na jakie rozszerzenie chciałabym iść :P
    Jeszcze 2 lata :)
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja byłam w pierwszej klasie w technikum ekonomicznym, właśnie dlatego iż uważałam, że technikum jest lepsze. Po roku przeniosłam się do liceum na profil humanistyczny i czułam się tam o wiele lepiej. Rozmyślam nad studiami, kiedyś marzyłam o psychologii, ale raczej skłaniam się bardziej ku filologii. Nie ma co generalizować, bo dla jednych lepsze może być technikum, dla innych liceum. Wszystko zależy od tego, jak planujemy sobie swoją przyszłość. ;)

    Pozdrawiam serdecznie. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem w ciężkiej sytuacji, bo lubię bardzo przedmioty humanistyczne, ale także mam słabość do chemii, i przede wszystkim do infromatyki <3

    http://wiktoriagoczol.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem na biol-chemie, więc wiem, o czym mówisz. W ogóle sama biologia to taki ogrooom materiału!

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja skończyłam biol-chem a teraz jestem na całkowicie odmiennych studiach bo na bezpieczeństwie wewnętrznym.
    Pozdrawiam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy profil ;)
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs --> trafiasz do spamu