poniedziałek, 17 października 2016

Licem cz.2 I Nie daję rady

Hej hej!
Pierwszy post z tej serii to było Back to school, moje pierwsze dni w liceum. Dzisiaj, po dwóch miesiącach chciałabym Wam co nie co powiedzieć na temat szkoły i po prostu się wygadać. 
 
 Po tytule i obrazku wiecie, że nie daję rady. Tak mówię to otwarcie: Nie daję sobie rady w liceum. Najbardziej rozchodzi mi się o historię i biologię. Pani z biologii jest bardzo wymagająca, leci systemem wykładowczym, gubię się w notatkach. Co do historii rozchodzi się o to, że sprawdziany polegają na logicznym myśleniu, którego nas nauczyciel nie nauczył, nie wytłumaczył i nagle okazuje się, że masz 2+, bo masz zły tok myślenia. Dla Ciebie obraz, gdzie są żołnierze przykuci łańcuchami do Rzeszy Niemieckiej oznacza, że poszczególne kraje były ,,zależne'' od Rzeszy, a dla Twojego nauczyciela oznacza coś skrajnie innego. Zaczynam się obawiać o maturę z historii. Dodatkowo z koleżanką chcemy zdawać Wiedzę o Społeczeństwie, ale z tym zwrócimy się do innego nauczyciela. Znamy już system sprawdzania naszej wiedzy(czyli jak wyglądają sprawdziany). Ostatnio z polskiego mieliśmy sprawdzian i napisałam wszystko to co umiałam(sprawdzałam potem z kserówką)- okazuje się, że trzeba słowo w słowo napisać definicję, nie tak jak ty ją rozumiesz, tylko słowo w słowo, chociaż jej nie rozumiesz. Chociaż plus jest tego taki, że już wiemy jak to ma wyglądać, ale jak w tygodniu mamy trzy czy cztery sprawdziany, a jeden jest z kilkunastu stron no to trudno jest się nauczyć. Chociaż może jest to chwilowe niepowodzenie. Nie wiedzieliśmy jak wyglądają sprawdziany, czego się spodziewać. Ale może następnym razem będzie lepiej.
-------------------------
Snapchat: cathrinebloog


22 komentarze:

  1. następnym razem na pewno będzie lepiej, trzeba wziąć się w garść :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, życie nie jest łatwe, jest ciężko, ale trzeba dążyć do celu i się nie poddawać! ;)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzymam kciuki,żeby wszystko się ułożyło!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki logicznemu myśleniu da się dojść do różnych wniosków zwłaszcza w przedmiotach humanistycznych. Cóż... Ja przy systemie wykładowy nie gubię się dzięki mojej nauczycielce polskiego z gimnazjum, która nam taki system stopniowo wdrażała w życie. Trzeba słuchać i wyławiać spośród tego najpotrzebniejsze rzeczy ;)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, ale jak Pani tłumaczy jedną rzecz, a my piszemy inną to trudno się nie zgubić, a wszystko jest ważne i jeszcze rozszerzenie, a w książce podstawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie w kazdej nowej szkole jest ciezko... W podstawowce bylo inaczej bo tam znalam wiele osob ale gdy poszlam do gimnazjum nie znalam nikogo z uczniow i nauczycieli i bylam przerazona ale trafilam na fajnych ludzi i cudowna szkole. Trzymam za Ciebie kciuki i zapraszam na moj blog!
    http://elepphantblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. To jest właśnie to... wymagają nie wiadomo czego a nie uczą. Życzę Ci powodzenia i żebyś się nie załamała ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie nauczyciele nie promują przepisywania różnych definicji, a raczej pisania własnymi słowami tak jak to rozumiemy.
    https://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie poddawaj się! Początki w liceum są trudne. Ja mam to już za sobą i teraz zostały mi tylko rozszerzenia i kilka innych przedmiotów. Ciężko jest wyłapywać słowa i robić notatki kiedy ktoś ciągle mówi, znam to z autopsji, bo mam tak na wosie (jedno z moich rozszerzeń :)). Na pewno będzie lepiej, trzymam kciuki!
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy rok w każdej nowej szkole jest ciężki... Trzeba po prostu poznać nauczycieli, zacisnąć zęby i do przodu! Wierzę, że Ci się uda, powodzenia!!

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. No, trochę cię rozumiem. Mam tak w tym roku z matematyką. Pierwsza lekcja matmy "postaram się mieć pięć na koniec" pierwsza kartkówka - 2, następna 3, później znowu 2 i wygląda na to, że po mojej piąteczce pozostaje tylko wspomnienie.

    Pozdrowionka,
    b l a c k e l e y

    OdpowiedzUsuń
  14. O kurcze, już się boję co to będzie za rok :/

    ankuuls – KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  15. Spokojnie, na pewno dasz radę :)
    Nie ma co się załamywać :) Weź się w garść a bedzie wszystko dobrze :)
    Trzymam kciuki :)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za każdą obserwację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie poddawaj się :)
    Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwsze dni w liceum mogą naprawdę okazać się trudne, ale z czasem jest już o wiele, wiele lepiej :) Trzymam za Ciebie kciuki!

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie łam się, w liceum jest już naprawdę trudno. Może w tym roku po prostu jest trudno ,a za rok możesz dostać zupełnie innego- fajnego nauczyciela. Przede mną stoi dopiero wybór szkoły (III g.) i sama nie wiem czy iść do technikum czy do liceum. Z perspektywy trudów w liceum chyba jednak wybiorę się do mojego wymarzonego technikum weteraryjnego . Pamiętaj abyś robiła to co lubisz :)
    Zapraszam do mnie: iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie łam się, w liceum jest już naprawdę trudno. Może w tym roku po prostu jest trudno ,a za rok możesz dostać zupełnie innego- fajnego nauczyciela. Przede mną stoi dopiero wybór szkoły (III g.) i sama nie wiem czy iść do technikum czy do liceum. Z perspektywy trudów w liceum chyba jednak wybiorę się do mojego wymarzonego technikum weteraryjnego . Pamiętaj abyś robiła to co lubisz :)
    Zapraszam do mnie: iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie łam się, w liceum jest już naprawdę trudno. Może w tym roku po prostu jest trudno ,a za rok możesz dostać zupełnie innego- fajnego nauczyciela. Przede mną stoi dopiero wybór szkoły (III g.) i sama nie wiem czy iść do technikum czy do liceum. Z perspektywy trudów w liceum chyba jednak wybiorę się do mojego wymarzonego technikum weteraryjnego . Pamiętaj abyś robiła to co lubisz :)
    Zapraszam do mnie: iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Za niedługo do wszystkiego się przyzwyczaisz, zobaczysz.

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Na razie w szkole średniej czuję się tak samo jak Ty, ale mam nadzieję, że to niedługo minie. Trzymam kciuki za Ciebie! :)
    Mój kanał na yt ♥
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs --> trafiasz do spamu