sobota, 21 maja 2016

O ambicjach uczniów

Znalezione obrazy dla zapytania chore ambicje
Hej hej!
Jak wiecie(nie wiecie?) kończę gimnazjum. Ocen nie mam za dobrych, z przedmiotów branych pod uwagę wychodzą mi 4, a do liceum to za mało(technikum nie wchodzi w grę, bo nie ma takiego profilu z przedmiotami humanistycznymi, a to one idą mi 'najlepiej' i je lubię), w szczególności, że jest 21 maja, a liczba chętnych pierwszego czy innego wyboru ciągle rośnie. Ale nie o tym. Wczoraj po technice dwie dziewczyny 'wykłucały się' z Panem, że one chcą szóstki, bo... zniszczy im się świadectwo, już i tak ze średnią 5 coś. No okej. Są osoby, którym piątki nie wystarczą, chcą szóstki i tworzą się takie grupki, które chcą wysokie oceny z przedmiotów nie branych pod uwagę. I zajmują miejsce osobom, które poprawiają zagrożenia, dopuszczające czy inne oceny, by tylko dostać się na wymarzony profil. Już im nauczyciel powiedział, że w pokoju nauczycielskim były rozmowy, że nasz rocznik ma wielkie ambicje, jakby się dało to chcą a i dziesiątki, bo się boroczki z piątkami nie dostaną. Mnie takie zachowanie denerwuje, bo należę do osób, które tez są ambitne, ale pewnego progu ocenowego nie przebiją, np. sprawdziany z geografii zawszę piszę na 3, chociażbym niewiadomo jak długo się uczyła, a z wypracować z polskiego mam 5 czy 6. Np. z historii w zeszłym roku miałam 5, teraz wychodzi mi 4. Będę musiała nieźle się nachodzić i postarać, żeby wyciągnąć to 5. A co dopiero polski, angielski poprawiam na 4, na pięć nie mogę, bo o 2 stopnie nie można poprawić. Z matmy jak się Pani zlituje będę miała 3, chociaż stać mnie na 4(miałam w drugiej klasie na półrocze). Ale nie o tym, bo wyjdę na idiotkę. 
Znalezione obrazy dla zapytania ambition
Ambicja to żądza władzy, bycia lepszym. Najprościej jest to pokazać na przykładzie ocen- masz pięć z jakiegoś przedmiotu, z którego większość klasy ma 2,3. A ty chcesz 6. Po co? Żeby średnia wyszła Ci 6.0, bo w innym przypadku nie dostaniesz się do technikum czy liceum? Ja wiem, że większość szkół pomimo ujemnego przyrostu naturalnego, nie obniża drastycznie poziomu, ale są osoby, które z dwójkami i trójkami wybierają się do liceum, w którym dużo osób z czerwonym paskiem obniża się do poziomu średniej 4.5 i jak wszyscy chcieli iść na medycynę, tak tylko 2 czy 3 osoby w drugiej klasie dalej chcą iść na takie studia. 
Znalezione obrazy dla zapytania spadek ocen w liceum
Świat ogólnie dzieli się na dwa typy uczniów: tych co chcą najwyższe stopnie i tych co mając zagrożenia nie przejmują się tym, czy skończą gimnazjum czy będą w nim siedzieli do 18. W pierwszej klasie gimnazjum mieliśmy chłopaka, który przepadł, a teraz jedzie na 4. Można? Można. 
Czasami mamy tak chore ambicje: oceny mamy na zawodówkę, a chcemy być.. naukowcami. Czasami chcemy udowodnić coś sobie, a często innym- rodzicom, z którymi mamy nie za dobre relacje, kuzynom, którzy chodzą do szkoły dla ,,kujonów''. Ale jak to mówią, ambicje mogą nas zaprowadzić...donikąd. W końcu będziemy chcieli tak dużo, że będziemy szukać, czasami złych, sposobów by to zdobyć:zaczniemy kraść czy oszukiwać, wplątamy się w nałogi.
Zdjęcie to pochodzi z programu na TLC(?) Mała Miss. Swego czasu to oglądałam i to co rodzice(głównie matki) robiły ze swoimi córkami to było nie do pomyślenia. Od najmłodszych lat nakładały na nie tapetę i ubierały w najdroższe sukienki i ciągle dbały o figurę. Dzień tych dziewczynek wyglądał praktycznie zawsze tak samo: pobudka, zdrowe śniadanie, szkoła, zdrowy obiad, zakupy, trening, zdrowa kolacja, kąpiel w jakiś specyfikach i sen. W weekendy pojawiały się konkursy piękności. Gdzie zabawy z koleżankami? Gdzie oglądanie bajek? Gdzie weekendowy wypoczynek? 

--------------------------------
Chciałabym Was poinformować, że z racji popraw posty mogą przez jakiś czas się nie pojawiać. 2 czerwca wystawiają nam oceny proponowane, zaczynają się próby do komersu. Do tego co dwa dni biegam, więc czasu za dużo nie mam. Zapraszam na DDOB, gdzie raz w tygodniu pojawiają się moje posty z serii Stereotypy. Początkiem czerwca na kanale może pojawić się Vlog z koncertu Lemon i Myslovitz. 
------------------------
SnapChat Priv: zujubeth
SnapChat Blog: cathrinebloog




10 komentarzy:

  1. Coś w tym jest. Dzieci powinny mieć czas na nauke, ale tez na zabawę. Jak konczyłem gimnazjum, to starałem się jak mogłem, ale w miarę swoich możliwości. Nie ma co walczyć z wiatrakami w niektórych przedmiotach
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze znam chore ambicje. Kończę 1 klasę liceum, jednego z lepszych w moim mieście. I słyszę że średnia 4.5 w tym liceum to już jest słabo, a z drugiej strony słyszę "uczcie się mniej z przedmiotów których nie zdajecie na maturze". To się wzajemnie wyklucza. Moja klasa ma jedną z najgorszych średnich w szkole, a mamy normalne średnie typu 4.0 czasami zdarzą się poniżej. Ale uczniowie innych klas mają 5.6 (w liceum?!) i każdy wymaga od nas żebyśmy zrezygnowali ze wszystkiego tylko dla tej średniej, która i tak na studiach nikogo nie będzie obchodzić. To nie zachęca do nauki, wręcz przeciwnie czujemy presje i niechęć, a to nie wróży nic dobrego. Za duże wymagania wobec siebie też mają destrukcyjny wpływ. Bardzo dobry, wartościowy post, cała prawda.

    http://w1kv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze jest posiadać jakieś ambicje, ale trzeba uważać żeby z nimi nie przesadzić.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Post jak najbardziej do mnie przemawia, ambicje - fajnie jak są swoje, a nie rodziców nałożone na nas. Jestem osobą, która często słyszy od swoich przyjaciół, że mam wysokie ambicje, że jestem bardzo ambitna, a ja mam wrażenie, że ciągle sobie coś dokładam. Nie mniej jednak wszędzie są plusy i minusy, każdych zachowań. Powodzenia w poprawach! Miłego dnia!

    http://kochamcieanonimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Też kończę właśnie gimnazjum, ocen nie mam zbyt dobrych, ale nie przejmuję się tym. W technikum mam zamiar uczyć się więcej, żeby dobrze zdać maturę i pójść na studia. Gimnazjum tak naprawdę to dla mnie ,,tylko'' gimnazjum, a do szkoły średniej na pewno się dostanę :)
    Mój kanał na yt
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Mysle ze mieć 4 to do liceum bardzo dobrze. Tam dopuszczają nawet ludzi z 3 więc nie masz się czym martwic

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mysle ze mieć 4 to do liceum bardzo dobrze. Tam dopuszczają nawet ludzi z 3 więc nie masz się czym martwic

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To zależy na ile pozwoli nauczyciel. Jeśli pozwala poprawiać na 6, to chętni się znajdą. Moim zdaniem na ocenę pracuje się cały rok, a nie zrywami, bo niedługo wystawianie ocen. Nie powinno być takich możliwości i tyle. Ma się to co wyszło i koniec.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się z Tobą nie zgadzam. Wcale nie uważam, że ambicja to 'żądza władzy' i 'chęć bycia lepszym od innych'. Skoro tym dziewczynom potrzebna jest wysoka średnia, żeby dostać się na swój wymarzony profil - powinny o to zawalczyć. Ja tak robiłam i zrobiłabym to ponownie. Ty byś tak nie postąpiła, tylko machnęła na to ręką? Mi właśnie ambicja by na to nie pozwoliła. Ambicja to jest chęć doskonalenia siebie, bycia jak najlepszym, ale w pozytywnym znaczeniu - bycia jak najlepszym w walce ze swoimi ograniczeniami, zaskoczenie samego siebie swoimi możliwościami. To jest właśnie ambicja, niestety coraz więcej ludzi ją traci.

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs -->; trafiasz do spamu