piątek, 1 maja 2015

Dlaczego młodzież ignoruje święta narodowe?

I tak oto mamy 1 maja. Jest to dla Nas dzień wolny od zajęć lekcyjnych. Dla większości, jest to zapewne TYLKO dzień wolny od szkoły, a nie patrzą się na to, że jest to Święto Państwowe. Ja, jeszcze rok temu nie przywiązywałam do tego takiej wagi. Jednak odkąd mam Wiedzę o Społeczeństwie i uczymy się coraz więcej o naszym kraju to moje podejście do Polski jako narodu trochę się zmieniło. Jestem szczęśliwa kiedy ja znam odpowiedź na pytanie dotyczące sytuacji w kraju, a reszta nie i się kompromituje. Niestety jestem na siebie zła, kiedy znając odpowiedź ktoś mnie wyprzedzi.
                     Znalezione obrazy dla zapytania polska
Na historii omawiamy teraz Polskę w XVI wieku. Lubię słuchać jak to kiedyś na naszym terytorium była Litwa, a prosto 'za miedzą' była Turcja. Oczywiście słabo widzę na mapę( mam stare okulary), ale za miesiąc to się zmieni.

                                                                          Już wiem skąd Pani bierze mapy na sprawdziany :)
Ogólnie post ma być o tym, jak młodzież 'zaniedbuje' święta narodowe. Widzą flagę wywieszoną na budynku, a nie wiedzą po co i się kompromitują. Na pewno nie wynika to z tego, że nie uczą ich tego. Bo tego uczy się w szkole. Tylko, że uczniowie nie słuchają, przeszkadzają innym i w ogóle ignorują nauczyciela.
Mam jeszcze dla Was ciekawostkę. Na pewno starsi niż ja wiedzą o tym, że:
Obowiązuje Nas Konstytucja Rzeczpospolitej z 1997 roku. Święto Konstytucji 3 maja to pamiątka pierwszej konstytucji Polski ustanowiona w 1791 roku.
To na tyle. Może ta ciekawostka przyda Wam się w szkole.

6 komentarzy:

  1. Fajny temat poruszyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma być 'fajny temat' tylko temat dający do myślenia.

      Usuń
  2. Bardzo dobry, dający do myślenia temat.
    http://onlystupidkid.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Obserwuję ;* super blog :) mam nadzieję ,że też zaobserwujesz ;*
    http://versashess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Obserwuje :) Ciekawy post , naprawdę warty uwagi.
    http://fioletoweee-niebooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs -->; trafiasz do spamu