piątek, 6 marca 2015

Nie ma sytuacji bez wyjścia- dręczenie w szkole

Znalezione obrazy dla zapytania dręczenie w szkole Znalezione obrazy dla zapytania dręczenie w szkole
Dzisiaj w DDTVN było o dręczeniu w szkole. Wyszło, że dotyczy to 60% uczniów. Dręczyć można na wiele sposobów: wyśmiewać się, ignorować, bić lub obgadywać.
Dla mnie dręczenie w szkole polega też na ty, że kilka osób podchodzi do mnie( tak właśnie też jestem dręczona) i chce wiedzieć wszystko o blogu. Nie chcę im mówić, bo już się śmieją z poprzedniej nazwy i może być jeszcze gorzej. A kilka tygodni temu taka nowa dziewczyna powiedziała, że na coś choruję. Nie wiem o co do końca jej chodziło, ale nie było przy mnie przyjaciółki. Nie było to fajne. Głównie zaczyna się to na w-f'ie.
Ale nie zajmujmy się mną. Nie piszcie, że mam pogadać z kimś tam. Ja dałam tylko przykład.
Pewnie słyszeliście o chłopaku, który powiesił się, bo był dręczony w szkole. No właśnie. Jeśli nie zrobimy z tym czegoś to może się to źle skoczyć. Wszystko zależy od naszej psychiki. Ja nauczyłam się nie reagować nawet jak jestem ,,osaczona" i nie mam jak odejść od nich. Spróbuję ich jakoś spławić. Może zapomną...
Ale nie jest też tak, że jak zareagujemy i powiemy rodzicom, to oni nam pomogą. Mogą mieć to gdzieś, zapomnieć albo ich ,,sposób" nie pomoże. Warto wtedy udać się do pedagoga, psychologa szkolnego, wychowawcy, dyrektora lub jeśli nie wiemy co robić zadzwonić na niebieską linię.
U nas w szkole ostatnio rozdawali numery do takich właśnie instytucji.
Ostatnio nawet weszłam na ich stronę.
Znalezione obrazy dla zapytania niebieska liniaMacie od razu numer:)


1 komentarz:

  1. Naprawdę mądra notka. Trzeba reagować na to, że ktoś jest dręczony
    gdy widzę taką sytuację, reaguję. Oprawcy są agresywni, ale czasem
    nie ma innego wyboru. Wierzę w ciebie że dasz rade, nie przejmuj się nikim
    najważniejsze to nie ulegać oprawcą, nie mogą zobaczyć
    że udał się im plan, czyli torturowanie kogoś.
    pozdrawiam cieplutko myszko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs --> trafiasz do spamu