niedziela, 22 lutego 2015

Jaki zawód? Technikum czy Liceum?

Dzisiaj zajmiemy się czymś co mnie nęka od dłuższego czasu.
Otóż bardzo lubię robić zdjęcia( http://fashionphotoandlife.blogspot.com/2015/02/pasje-i-hobby.html) i chciałabym w przyszłości robić to zawodowo.
Jednak nie wiem czy wybrać technikum o tym profilu czy Liceum a potem studia. 
Koleżanka mojej mamy powiedziała, że warto udać się do DORADCY ZAWODOWEGO, który zaproponuje nam profil szkoły.
Jeśli chodzi o Technikum to mamy wyuczony zawód i maturę(możemy iść na studia)
Liceum daje nam TYLKO maturę. Musimy iść na studia

Z tym technikum fotograficznym jest problem, bo najbliższe jest w Bielsku Białej( ok.40- 50 km).
Ale zawsze mogę przeprowadzić się do Cioci, która ma bliżej i jeździć pociągiem :)
Chociaż autobusy też jeżdżą z mojej miejscowości:)
Nie wiem, o której musiałabym wstać, ale chyba autobus koło 5 rano :)

A Wy? Myśleliście o Waszym zawodzie w przyszłości i szkole?



2 komentarze:

  1. Jak uważasz. Po liceum MUSISZ iść na studia, więc lepiej iść tylko wtedy, gdy chcesz się uczyć. Odnośnie technikum, to może i masz zawód, ale na niskim stopniu (zawsze coś), ale bardzo często odbywa się to kosztem zwykłych lekcji, więc automatycznie maturę masz na niższym poziomie zdaną. Oczywiście, nie zawsze, są licea do kitu i są wspaniałe technika. Twoich opcji nie znam. Poza tym, wszystko kręci się wokół tego, co potem. Fotografia jest tak specyficzna, że tak na prawdę wielu fotografów ma wykształcenie zupełnie w innym kierunku, ale mają pracę, bo są dobrzy. A ci wykształceni mogą być tak tandetni, że nawet na weselu ich nie chcą. Ja wybrałam liceum na profilu mat-inf z myślą o grafice. Teraz piszę maturę i gdybym miała wybierać po raz drugi, wahałabym się jeszcze mniej. Ale, jak już mówiłam, wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć i jakie to są szkoły.
    Chyba za dużo nie pomogłam, ale mimo wszystko życzę udanego wyboru. A w przerwie na myślenia zapraszam na spoza-granicy-wolnosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja sytuacja wygląda tak: Najlepiej idą mi przedmioty humanistyczne. Technikum fotograficzne nauczy mnie np. wywoływać zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

♦ Nie wchodzę w linki, przy których pisze tylko ,,super post'', więc nie wysilaj się komentarzem.
♦ Nominacje do TAGów, LBA, posty gościnne itp. mile widziane(więcej w zakładce Contact/Cooperation)
♦ Kom/kom, obs/obs -->; trafiasz do spamu